torsdag 7 februari 2013

Vissa saker betyder mer.

Som det här runda bordet och stolarna.
Som jag har målat vitt.
Dom är från min mammas barndomshem.
Dom betyder extra mycket eftersom
 hon inte är med oss längre.
Jag är så glad att jag har sparat dom,
 även om jag inte alltid har haft plats. 
 
Det var mitt bidrag till torsdagen tema
på fabriken återanvänding/återbruk.
Kika in här så kan ni se mer.
Ha en bra dag!

tisdag 5 februari 2013

Nya gardiner

I helgen hängde jag upp dom nya gardinerna
 som jag köpte från Louise Interiör.


Härligt när solen skiner.
 
Ha det gott!

måndag 4 februari 2013

Gott hemmagjort knäckebröd

I helgen gjorde jag knäckebröd.
  Det är verkligen super gott
och så enkelt att göra!
Här är receptet om ni vill prova.
2 dl Majsmjöl 
0,5 dl Linfrö
 0,5 dl Sesamfrö
   0,75 dl Solrosfrö
    0,25 dl pumpafrö
 0,5 dl Olivolja
         2,5 dl kokande vatten
Lite flingsalt
Rör ihop alla torra ingredienser
Häll sedan i det kokande
 vattnet och olivoljan.
Bred ut på ett bakplåtspapper.
Strö över flingsalt och ställ in
i ugnen i cirka en timme.
 150 grader
(Jag brukar ha lite längre så att
det blir riktigt knaprigt)
 
Ha en trevlig kväll!
 
 

söndag 3 februari 2013

Rosa rosor

Varje vecka köper jag nya färska blommor. 
Blommor gör  mig så glad så jag tycker
man kan unna sig den vardagslyxen.


 Den här vecka vart det både rosa rosor
och vita tulpaner.
Det var min söndagsbild.
Kika in här så ser ni fler.
Igår njöt vi av soligt väder.
Hoppas solen skiner på er också.
Ha en mysig dag!
 
Jag välkomnar två nya följare.
❤❤❤

fredag 1 februari 2013

Helg med vackert väder

Ännu en efterlängtad helg är här. 
Vi ska bara ta det lugnt och njuta av
 det fina vädret som dom har lovat.
Fågelbur med blomma och ljus
Pärlhyacint
kruka och ljushållare i zink

Ha en riktigt mysig helg!

Azalea med vacker färg

Känner ni er också
 ovanligt trötta?
Eller är det bara jag?
Jag har så svårt att komma upp 
på morgonen när klockan ringer.
Jag tror att det är det gråa och
 trista vädret som gör sitt.
Till helgen har dom lovat 
soligt väder..
Jag hoppas att det stämmer.

Jag köpte Azalea med en vacker färg.


Azalea i en skål i fattigmanssilver
Vacker färg


Ha en härlig kväll!

tisdag 29 januari 2013

Ny quilt

Ute är det halt och blött.
Men jag kan inte låta bli
att tycka att det är skönt
med plus grader.
Nu fattas bara lite solsken
så får man riktiga vårkänslor.
 
Jag är väldigt förtjust
 i quiltade plädar.
Jag har flera i olika färger.
 
Min kära sambo undrar hur
man kan behöva såå många.
Jag har länge letat efter en
grå till samlingen.


Så jag blev jätte glad när jag hittade
den här fina på Indiska.
Ha en trevlig kväll!