onsdag 1 augusti 2012

Möbel fynd

Jag har länge varit sugen på ett
 pelarbord och symaskinsbord.
 Nu har jag hittat båda två
för en billig peng.
Pelarbordet ska målas vitt
Vi får se om jag hinner måla 
det innan det är dags för att 
åka tillbaka till Stockholm.

Den här hade jag tänkt göra om till ett bord.
Och måla bordsskivan vit och låta
 den undre delen vara svart.

Titta vad vacker den är symaskinen
 och den ska tydligen fungera.
Jag har ingen symaskin så jag kanske 
ska vänta och prova om den fungerar.
Idag blir det fika hos svärmor
och kanske jag hinner börja slipa
på bordet.
Tack alla som kikar in här och jag blir 
så glad för alla fina kommentarer.
Ha en härlig dag.

6 kommentarer:

Härliga Livet sa...

Godmorgon!

Så fina fynd du har gjort.Blir nog hur snyggt som helst när det blir målat.
Kram Pernilla

Rosa i huset i vitt sa...

Lite avis man blir ....så fina fynd.Kommer att bli kanon i vitt

Ha en bra dag
Kram Rosa

veronicasvita sa...

Vilka underbara fynd!!!
Älskar bordet!!
Sköt om dig
Kram Veronica

A House With A View sa...

Jättefint bord!!! Kommer bli kanon i vit färg, jag har ett liknande själv som jag målat och det blev jättebra:) Charmigt symaskinsbord också, användbart både inom- och utomhus:))))

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

lotta sa...

Underbara fynd! Jag skulle också måla de vita. Symaskinen var jätteläcker! Lycka till med förvandlingen! Kram Lotta

Änglarum sa...

Har länge trånat efter ett symaskins bord..men har liksom ingen plats! du visar väl upp det sen efteråt?kram Jessica