tisdag 14 augusti 2012

Spraya eller inte spraya?

Här flyter dagarna på och jag har lite av idé torka. 
Satt för en stund sen och längtade efter julen.
 Kanske lite tidigt med tanke på att det bara är Augusti.
 Det är INTE snön jag längtar efter utan 
allt fint julpynt man kan plocka fram och
alla fina ljus och lyktor man kan tända. 
 Redan nu märker man att det börjar
 mörkna så det lär inte dröja länge
 innan man kan njuta av tända ljus.
För att inte prata om den härliga brasan
 som är så vacker när den sprakar.
I dag fyndade jag en stor lykta för
 en billig peng där glasen fattades. 
Jag är sugen på att spraya den vit,
men nu passar den bra ute på altanen 
med en blomnma  i.

Plättar i luften är så tacksam och växer så det knakar.

Ha det gott!

9 kommentarer:

LissasVita sa...

ja det rör på sig lite i den kreativa ådran ..känner det med...den vaknar lixom...nu efter sommaren. Kramen lisbeth

Marie maräng sa...

Plättar i luften gillar jag också men efter ett tag så rasar bladen på mina... har du något bra tips?

Lyktan är fin som den är tycker jag ;)

Ha en bra dag!
Kram Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Ja man längtar lite efter pynta till höst och jul
med ljus.

Kram Rosa

Gunillasljusglimtar sa...

ja hösten välkomnar jag...åh vad jag ska elda o tända ljus...Den lyktan ser vit ut redan :)) Kram Gunilla

Anna Stenberg sa...

Tycker att lyktan är fin som den är!Dahliorna gräver jag upp efter första frosten och förvarar dem i flyttkartonger i frostfritt, mörkt garage! Planterar igen i slutet på maj. Mycket vatten under sommaren i övrigt är de tacksamma. Och kanske det bästa, ju mer man plockar ju mer blommar de! Kram Anna

Vitspets sa...

Lyktan är jättefin som den är ...
Kram Karina

Härliga Livet sa...

Hej !
Jag tycker lycktan är fin som den är.
Plättar i luften är en super fin blomma tycker jag. Ha nu en skön helg.
Kram Pernilla

Karla sa...

Jag skulle spraya den ...men det är fin som den är om man inte skulle orka...eller hur?
Karla.

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Inte spraya! Den är fin som den är :) Kram Tilda